ד"ר איריס בר-און
טיפול אישי, זוגי ומיני - הרצאות- סדנאות

התאמה זוגית – איך לבחור נכון בן/בת זוג?

התאמה זוגית – איך לבחור נכון בן/בת זוג?

“באושר ועושר עד עצם היום הזה….”

האם זה חלום? האם זה אפשרי?

כל זוג בעת חופתו נשבע לחיות יחד לנצח, לאהוב, לתמוך, לקחת אחריות, לגדל ילדים – להקים משפחה מאושרת.  לא תמצאו זוגות הנישאים וחולמים שביתם יתפרק, אז איך קורה שכמעט 40% מהאוכלוסייה בישראל מתגרשת? האם ניתן למנוע זאת? האם אפשר לדעת בגיל 25-26 שעם האדם הזה ארצה לחיות לכל החיים?

מתוקף עיסוקי בייעוץ אישי, זוגי ומיני אני זוכה לפגוש אנשים נהדרים הנמצאים במשבר ורוצים להציל את ביתם. מנגד, מגיעים אלי גברים ונשים מוצלחים שאינם יכולים לחבור לזוגיות, לעומת אנשים לכאורה פחות “מוצלחים” מהם שכבר נשואים באושר. אז איך אפשר למצוא את בן הזוג האידיאלי עבורך? ואיך יודעים שהאדם שאיתך הוא באמת המתאים?

בני זוג נבחרים ברוב המקרים על פי משיכת הלב, חיצוניות, מקצוע, כסף, יוקרה, שאיפות ומשפחה. כמה פעמים ראיתם זוגות שלא הבנתם איך הם יחד: הוא מאד נאה ומוצלח והיא רחוקה מאד מדימוי של מוצלחת, או להפך?

הסיבה היא חוסר הביטחון של הגבר או האישה. לא משנה כמה הישגים והצלחות צברו, הם תמיד מרגישים לא שווים ולא ראויים, כי כך התייחסו אליהם בבית ואת זה לוקחים לחיים.

איך בוחרים למרות הכל?

  1. הכירו את עצמכם. מי אתם? מה אתם אוהבים? מהם הדברים שאתם שונאים ובשום אופן לא תשלימו איתם בקשר זוגי? מהם חלומותיכם ושאיפותיכם? אם אתם באים מבית הרוס הכניסה למוסד הנישואין לא תציל אתכם. עזבו את ביתכם ההרוס, ארגנו את חייכם והינשאו לבחירי ליבכם ממקום שלם יותר.
  2. אהוב את עצמך. הדגש את הישגיך והצלחותיך.
  3. מוסד הנישואין אינו מבטיח אושר, אינו מחליף טיפול נפשי ואינו מקנה שמחה ואהבה למי שנפשו מסוכסכת. מוסד הנישואין לכשעצמו אינו מספק צרכים רגשיים ואישיים. המקום ממנו אתם יוצאים לקשר הוא המקום שיחתום את גורלכם. חשוב שתטפלו בעצמכם טרם כניסתכם לקשר זוגי כלשהו.
  4. כסף הוא דבר נזיל, פעם יש ופעם אין. פעם אתם בפסגה ופעם עמוק בתחתית. לא שווה להתייחס לכסף כגורם מכריע בשיקוליכם. אמנם כסף מנעים מאד את החיים והוא אמצעי מצוין ליצירת חיים נוחים אך הוא נזיל וכשהכסף יתעופף לו מהחלון תישארו עם אישיותו של בן זוגכם ולא עם ארנקו. אוהבים כסף? לימדו איך לייצר לכם כסף משלכם.
  5. הקשיבו לליבכם והיו שלמים עם החלטתכם בכל הנוגע לבחירת בני זוגכם. לעולם אל תסכימו להיות נתונים ללחצי ההורים בנושא זה.
  6. רשום את תכונותיך החיוביות והשליליות וראה מה אתה רוצה לשנות – קבל עזרה מקצועית בתהליך השינוי ואת הנותר רצוי להכיל מבלי להרגיש כישלון.
  7. כבד את הוריך ולא משנה אם טעו. חשוב לסלוח להם לטובת הנפש שלך.
  8. פתח תחביבים אשר יעשירו את עולמך.
  9. חפשו בן זוג הדומה לך בתכונות החשובות לך: קמצן –קמצנית, נדיב-נדיבה, אוהב סקס –עם דומה לו ולא אחת בקומה, אוהב בעל חיים-עם אוהבת גם ולא מישהי שאלרגית, בעד חינוך אירופאי-לא עם צבר שרוצה לגדל בקיבוץ. מצאו אדם עם ערכי דת הדומים לכם, עם שאיפות כלכליות זהות וכו’. החיים עם בן זוג שונה מכם בדברים המהותיים לכם עשוי להיות סיוט, מכיוון שמנסים לשנות האחד את השני על ידי ביקורת, וזה מתכון בטוח לאובדן האהבה והתשוקה.
  10. שאל את עצמך איך אני רואה זוגיות: מבחינת מרחב, בית, חברים, רצונות, תחביבים וכו’ –אם תמצא את עצמך מוותר על כל כך הרבה, הנישואים עשויים לטעת בך תחושות של ייאוש ודיכאון, ומשם הדרך למצוקה נפשית תהיה קצרה.
  11. חפש אדם המתאים לך לפחות ב- 70% מן התכונות, דהיינו ראש דומה, ו- 30% שונה ממך, אך שונות שתוכל להכיל באהבה בלי ביקורת.
  12. זוגיות טובה היא שנינו ביחד וכל אחד לחוד. כלומר, בתוך הזוגיות יש גם את האני וזה מתכון מנצח להרמוניה וזרימה.

שתפו:

עוד מאמרים מהבלוג

צרו קשר

בואו נדבר

מלאו את הפרטים ואחזור אליכם בהקדם