ד"ר איריס בר-און
טיפול אישי, זוגי ומיני - הרצאות- סדנאות

סליחות למה ומתי?

אנחנו בפתחה של שנה חדשה חשבון נפש בכל תחומי החיים: עבודה, הורים ילדים, זוגיות, סקס…

כאשר הילדים קטנים אנחנו כהורים מלמדים אותם את מילת הקסם: “תודה, בבקשה, סליחה!” מנסים לחנך, להוביל, להראות את הדרך הנכונה, אך כמה אנחנו כמבוגרים מודים כי אנו טועים, פוגעים, מכאיבים, יורים מילים באוויר. וכידוע מילים שאי אפשר לקחת חזרה, אך הם תמיד חוזרים אלינו ואף נזכרים ומהדהדים בדיוק בזמן הסקס.

כשאת/ה עם עצמך קשה לשכוח איך מאותו הפה יוצאות מילים כמו: “אני אוהב אותך” וכשכועסים מילים נוראות וכואבות. כמה פעמים בשעת כעס ולהט נאמרו מילים קשות לילדים (בוודאי שלא התכוונתם), הרי כל הורה רוצה הכי טוב לילדו, אבל… החיים, העצבים, הלחץ, הכסף, הסגר, החוסר באהבה ובפרגון, מביאים אותנו למעשים שפוגעים, משפילים ומזיקים. הרבה פעמים דווקא הפעמים האלו הן אלו שנחרטות בזכרון ומעצבות אותם.

כמה פעמים פגענו בהורים, לא כיבדנו, לא התייחסנו, זלזלנו, מלא טענות ומענות כלפיהם. כמה השוואות עם האחים ולחפש כמה הם לא בסדר ואיפה לא היו עבורי, ולפעמים זה לא משנה לנו כמה נתנו, עזרו, שמרו!

כמה פעמים זלזלתם בחברים שלכם, בקולגות, בחותן ובחמות ובאנשים ברחוב וברמזור.

 

אז אם מצאתם את עצמכם באחד מן הדברים שכתבתי, או שלא, זה בדיוק הזמן לבדוק את עצמכם, להניח את מר אגו בצד ולרשום במי פגעתם, להתקשר או לשלוח פרחים, לדעת לומר את מילות הקסם בלי להתחשבן ופשוט להמשיך הלאה. המקום של הסליחה והחמלה הינו מקום של גדולה ועוצמה. אנשים קטנים אינם יודעים להבין שגם הם בני אדם ועושים טעויות והם תמיד חושבים כי הם צודקים.

לכן לקראת יום כיפור - היו חכמים ולא צודקים!

אז מה עושים?

  • התבוננו בתוך העיניים התחברו אל הרגש שחררו את הכעס.
  • חבקו את הילדים, לטפו את ראשם.
  • לטפו את הלחי של זוגתך.
  • פנקו זה את זו במתנה עם משמעות.
  • זכרו החמלה וסליחה מכחידים את מקום הכעס והעלבון, ומפנים מקום להכיל ולקבל רגשות ואהבה.
  • מומלץ ורצוי לעשות אהבה מלאת תשוקה ופיוס.


לכן לקראת יום כיפור…

“היו חכמים ולא צודקים”

בברכת גמר חתימה טובה  ואהבה רבה, ד”ר איריס בר-און.

שתפו:

עוד מאמרים מהבלוג

צרו קשר

בואו נדבר

מלאו את הפרטים ואחזור אליכם בהקדם